Nieuwjaarsconcert 2024
13 & 14 januari 2024

Een event organiseren, samen met een andere muzikale partner, is en blijft een uitdaging dat zowel inspirerend, boeiend, leerrijk als leuk ervaren wordt. Het achtgradenkoor en onze fanfare werkten eerder al samen. In 2012 organiseerden we in de feestzaal van Adem vzw - toen nog Ave Regina - een Valentijnsconcert t.v.v. Auti 3 for kids. Wat zou het dit jaar worden in de Sint-Lambertuskerk?

Het was voor beide muzikale gezelschappen keihard repeteren om tot een mooi muzikaal geheel te komen. En het is nog gelukt ook! De Kleine Fanfare zette de juiste tonen met een paar mooi afgewerkte, pittige nummers. Het achtgradenkoor zong bekende en minder bekende nummers op een knappe, melodieuze manier. En onze fanfare vermaakte het publiek met een enthousiast en meeslepend programma. Het hoogtepunt van beide concerten was vanzelfsprekend het gezamenlijk optreden.

Noten en stemmen vulden melodieus de lekker opgewarmde kerk. Het publiek amuseerde zich kostelijk door mee te zingen op de covers van o.a. Clouseau en werd door de dirigente ingeschakeld als extra muziekinstrument door in de handen te klappen bij de Radetzsky Marsch. Met 300 aanwezigen, gespreid over de twee dagen, konden beide voorstellingen niet meer stuk.

Wat een knaller was dit! Achteraf bij een glas in ’t Stichelke, stroomden de felicitaties massaal toe. Fijn om te horen! Onze dirigente Elien stak haar enthousiasme niet onder stoelen of banken. Ze was blij omdat we het publiek wisten te raken, iets om trots op te zijn. Ons harde werk en focus waren duidelijk te horen. En ook de vele reacties op social media doen deugd!

Op naar een volgend muzikaal hoogtepunt.

Vlamo Evaluatieconcert
15 oktober 2023