Pinksterfeesten 2023
27, 28 en 29 mei 2023

Eindelijk was het weer zover: de Pinksterfeesten! En wat een geluk want het was het eerste echte warme weekend van het jaar..

Zaterdag 26/5

Lovenjoel in Concert: kleine en grote fanfare zetten hun beste beentjes voor. De kleine fanfare beet de kop eraf. Na Mee over Zee, werd door onze jeugd opnieuw een puike voorstelling neergezet. De fanfare zette het concert verder voor een volle, warme zaal gevuld met fans uit het eerste uur.

De fanfare & the British connection, het zou een mooie titel voor een boek kunnen zijn. Het muziekrepertoire bestond dan ook uit bewerkingen met een Britse link. Ook al was de link soms eentje uit het zevende knoopsgat, het publiek werd in vervoering gebracht met Lord Tullamore, The Saints’ Hallelujah, Cambridgeshire Impressions en zelfs een Titanic Medley.

Zondag 27/5

Een stralende dag! Een zonovergoten terras vol met pronkende parasolletjes. Wij waren er klaar voor. Vanaf 12u begon meteen het restaurant vol te lopen. De keuken moest serieus de armen uit de mouwen steken om bij te blijven. Maar het was meer dan de moeite want al die lekkere gerechten werden meer dan gesmaakt. Wij probeerden naast onze klassieke toppers (de malste steak in verre omstreken, smeuïge vol-au-vent, balletjes in tomatensaus en een echte ‘Vlaamse’ koude plat) ook tegemoet te komen aan de vegetariërs onder ons met een heerlijke chili-sin-carne.

De sfeervolle muziek werd verzorgd door de harmonie Willen is Kunnen (Pellenberg) en KH Sint-Hillarius (Bierbeek). De verrassing van de dag werd echter gebracht door HappyHour, een fantastische brass/street band, die de sfeer er goed inbracht en heel het terras mee kreeg.

Ondertussen vlogen kilo’s patatten in de emmer, kreeg het springkasteel een meute kinderen over zich heen en sneuvelden menig krijtjes op de schietkraam.

Ambianceavond

Onze pop-up gin-tonic bar en hamburgerkraam hadden veel aantrek. We vlogen er goed in met Gunther F - Sabine - Steve Tielens en als afsluiter Freek Vanrooy. Hun fans waren allemaal present en brachten serieus leven in de brouwerij. De Lovenjoelse jeugd, scouts en ambiancemakers deden de rest. DJ Zwolleke verzorgde zoals gewoonlijk de afterparty, die tot in de vroege uurtjes doorging.

Maandag 28/5

Met nog kleine oogjes maar veel goesting vlogen we er maandag weer in. De keuken had de avond ervoor nog 50kg extra friet voorzien, om zeker toe te komen. Gelukkig maar want tegen de late namiddag waren de meeste schotels al uitverkocht.

Maandag werden we getrakteerd met de charmante muziek van onze bevriende korpsen KF Sint-Willibrordus (Meldert) en KH Sint-Isidorus (Wilsele). Zij werden afgewisseld met de straffe kleinkunst/rock muziek van Mispelfons, die onder andere een ode bracht aan de ‘wielerterrorist’.

Als afsluiter van de Pinksterfeesten stond de finale van het patattenspel op het programma.

Talloze grote en kleine mensen waagden hun kans om 5 patatten op rij in de emmer te werpen. Geen sinecure! Na 100den pogingen kwamen er ook dit jaar een aantal terechte winnaars uit de bus. Zij konden zich gelukkig prijzen met een Empenada traktatie van Berkenhof.

Via deze blog wensen we onze talrijke bezoekers van harte te bedanken voor hun gesmaakte aanwezigheid tijdens deze drie dolle dagen. Spijker alvast het weekend van 18-19 en 20 mei in jullie agenda’s voor de Pinksterfeesten editie 2024 !!

Neem zeker ook een kijkje op de sfeerbeelden van de Pinksterfeesten!

WEETJES

De Pinksterfeesten op Facebook

Dirigenten op de Pinksterfeesten 2023

Elien Timmermans (KF Kunst en Vermaak Lovenjoel)