Mee over zee
16 april 2023

Mee over Zee  Een voorstelling van Lore Laethem en Lieve Reynaert, gebracht door de Jeugdharmonie Bierbeek en de Kleine Fanfare Lovenjoel.

Zondag 16 april werd in de Borre een stukje lokale geschiedenis geschreven. Voor het eerst organiseerden de Jeugdharmonie Bierbeek en de Kleine Fanfare Lovenjoel samen een muzikaal toneel. Het publiek werd meegenomen met een meisje in een luchtballon over de oceaan! Dit werd een spannende belevenis want ook Minou, de poes van onze luchtvaartster reisde stiekem mee en die is bang van water én heeft hoogtevrees. De ballon vloog en vloog op de maat van de muziek, door een prachtige blauwe hemel maar ook door een heus onweer en zelfs boven een haai! brrr!

Het werd een uniek verbroederingsconcert waarbij de jeugd van Lovenjoel en Bierbeek het allerbeste van zichzelf gaven. Er werd geschitterd in de theaterzaal van de Borre, voor een dolenthousiast publiek met veel kinderen, families en vrienden.

Wist je dat de fanfare van Lovenjoel oorspronkelijk een fanfare én toneelvereniging was? Zo heeft onze jeugd een oude traditie toch maar nieuw leven ingeblazen. Ook de samenwerking met de jeugdharmonie van Bierbeek was verfrissend en verrijkend voor beide orkesten. Een mooie kers om de Paasvakantie mee af te sluiten.

Open repetitie bij de kleine fanfare
20&27 januari 2023